BAHAR AYLARINDA  BESLENME

 

Artık yaz mevsimi yaklaşıyor. Havalar ısınmaya başladı. Kış mevsiminden yaz mevsimine geçiş sürecinde, ısınmaya başlayan havanın bir sıcak bir soğuk olması, birçok hastalığı da beraberinde getirir. Bu dönemi sağlıklı bir şekilde atlatmak ve yaz dönemine hazırlık yapmak istiyorsak vücudumuzu tanımalı ve vücudumuza uygun olarak beslenmeye dikkat etmeliyiz.

 

Buna ek olarak ;Kışın ayının soğuk günlerinden sonra havalarında ısınmaya başlamasıyla birçok kişide halsizlik, yorgunluk, eklem ağrıları, uyku isteği, hafıza kaybı, mutsuzluk, stres gibi ortak şikayetler gözlenebilmekte.

 

Düzenli fiziksel aktivite bu dönemde hissedilen yorgunluğun atılmasında ve özellikle akşamları yapılacak açık havadaki yürüyüşler düzenli ve kaliteli bir uykuya yardımcı olacaktır. Baharla birlikte yapılmaya başlanılan yanlış ve bilinçsiz diyetler fayda değil zarar vermekte, metabolizma hızını yavaşlatarak çoğu kez hem kilo almaya hem de yorgunluk şikayetlerinin artmasına sebep olmaktadır

 

 

 Bahar, gerçekte bir uyanış ve doğa ile birlikte yenilenme mevsimi. Bir de elbette alerji habercisi. Peki, bu aylarda nasıl beslenmek gerekiyor?

 

 

1. Bahar aylarında yaşanan çoğu şikâyetin temelinde enerji azalması yatar. Dengeli beslenme, düzenli uyku, açık havada yürüyüşler yapmak, taze sebze ve meyve tüketmek; alacağınız önlemler olmalıdır. Vücudun ihtiyacı olan enerjiyi toplamak için B ve C vitaminleri, folik asit, magnezyum, demir, potasyum ve çinkodan zengin gıdaları içeren sebze ve meyvelerden tüketmelisiniz. B grubu vitaminler moral değerlerinizi yükseltir. Tam tahıllı ekmekler, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, et ve süt ürünleri bolca B vitamini içerir.

 

2. Vücutta sıvı toplanması, yorgunluk hissini arttırır. Günlük sıvı tüketimine dikkat ederek vücudunuzda yaratacağı ödemi azaltabilirsiniz. Aşırı tuz tüketimi vücutta su birikimini arttıracağından, fazla tuz tüketiminden kaçınılmalısınız. Yeterince su içmelisiniz. Hava değişimine bağlı olarak vücut su tutar. Ödemi önlemek için beslenmenizde su atımına yardımcı olan maydanoz, soğan, marul, biber ve roka yemeye özen gösterin. Günde 2-2,5 litre su içmelisininiz.

 

3. Bahar aylarında alerji ve üşütmeden kaynaklanan hastalık etkilerinden korunmak için; sıcak et ve tavuk sularıyla yapılmış çorbalar ile bitkisel çayları sıklıkla tüketmelisiniz. Genel olarak sıcak sıvıların, boğaz ve sinüs tıkanıklığı üzerinde yatıştırıcı etkileri olur.

 

4. Süt ve süt ürünlerinde bulunan Kalsiyum ve Fosfor kemik yoğunluğumuzu koruma açısından çok önemli besin kaynaklardır.

 

 

5. Bahar aylarında ; öğün sayısını artırıp az ve sık yemek, sindirim sistemini rahatlatıp sizi mide ve sindirim sıkıntılarından koruyacaktır.

 

6. Gündüzlerin uzun olması, günün geç bitmesiyle birlikte öğünler arası süre uzar. Aşırı yeme ataklarını engellemek ve iştah kontrolünü sağlamak için beslenme programımıza ara öğünler eklemeyi ihmal etmiyoruz.

Trakya Kolejİ

Mutlu Bİr gelecek İçİn İyİ bİr Başlangıç

E-5 Karayolu Üzeri Önerler Mahallesi Çanakkale Şehitleri Bulvarı No:26 59860 Çorlu / TEKİRDAĞ

info@trakyakoleji.k12.tr

Tel   :( 282 ) 685 41 94 ( 3 Hat )

Fax  :( 282 ) 685 42 26

Eğitim Birimleri
Anasınıfı Ortaokul
İlkokul Anadolu lisesi
İdari İşler
K12-Net Fiyat Listesi
Otk-Mail Sizi Arayalım
Okul Bilgileri
Hakkımızda Okul Dergileri&Gazete
Kampüs Fotoğrafları iletişim
Sosyal Ağlar
Facebook Twitter
Youtube İnstagram

TRAKYA KOLEJİ

Site By Çağlar