Eğitim Anlayışımız:
Öğrenci merkezli eğitim-öğretimi benimsemiş olan Özel Trakya Koleji Ortaokulu’nda bireysel farklılıkları geliştiren, proje tabanlı, modern öğretim yöntemleri uygulanır. Eğitim ve öğretim programı öğrencilerin akademik, sosyal, kültürel, fiziksel gelişimleri ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak yapılandırılır.
Bu doğrultuda her öğrencinin akademik ve sosyal gelişimini takip eden bir sınıf öğretmeni bulunur. Sınıf öğretmenleri veli, öğrenci ve öğretmen ilişkisinde danışmanlık görevlerini üstlenir. Özel Trakya Ortaokulu’nda MEB müfredat programlarını zenginleştirmek üzere ek ders uygulanır.
Öğrenciler bu programla öz güven ve sorumluluk sahibi, araştıran, sorgulayan, dönüşümlü düşünebilen, etkili iletişim yeteneğine sahip, dünya sorunları hakkında bilinçli, başkalarının benzerliklerine ve farklılıklarına karşı saygılı bireyler olarak hem hayata hem de bir üst eğitim kademesine hazırlanırlar.
Öğrencilerin ülke genelinde yapılan merkezi sınavlara hazırlanabilmeleri için farklı öğretim tekniklerinin uygulandığı yoğunlaştırılmış çalışmalar yürütülür.
Tam öğrenme, pekiştirme ve tekrar amacıyla etütler düzenlenir. Haftalık ders programı içinde öğrencinin ihtiyacına göre ek çalışmalar planlanır.
Sınavlara yönelik her öğrenci için özel çalışma programları geliştirilir ve uygulanır. Ayrıca öğrenciler, sosyal toplum bilincini kazanacakları etkinliklere yönlendirilir ve desteklenirler. Tümüyle kendilerinin yönettiği projeleri hayata geçirirler. Bireysel ve grup çalışmalarıyla, hazırladıkları yazılı ve sözlü sunumlarla, ulusal ve uluslararası projeler ve yarışmalarla akademik ve sosyal yaşamlarında ilerleme olanağı bulurlar.
Okullarını başarıyla temsil ederler.
Kulüp çalışmalarıyla bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda yeteneklerini belirleyerek kendilerini geliştirirler.
Yabancı dil dersleri programında birinci yabancı dil olan İngilizce’nin yanı sıra ikinci yabancı dil olarak Almanca zorunlu ders olarak verilir. Yabancı dil öğretiminde iletişim kurma, doğru dil kullanımı, projeye dayalı öğrenme, çeşitli araştırma teknikleri ile grup ve bireysel sunum yeteneğini geliştiren, temaya dayalı öğrenme yaklaşımı benimsenir.
Öğrenmenin en önemli temel taşının merak olduğuna inanılan okulumuzda öğrencinin öğrenmekten zevk alması ve yaşamı boyunca öğrenme isteği taşıması sınıflar düzeyinde yapılan atölye çalışmaları, deneyler, TÜBİTAK vb. proje geliştirme çalışmalarıyla sağlanır.
Ortaokulumuzda, Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programında yer alan ders içerikleri; alanında uzman branş öğretmenlerince verilir
Öğretmenler, öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek amacıyla, çağdaş öğretim yöntemlerinden faydalanır, öğrencilerin deneyimsel çalışmalar yapması için fırsatlar yaratır ve öğrencilerin yapabilirliklerini ortaya çıkarmaları için teşvik ederler.
Trakya Koleji Kampüsü'nde sınıflar öğrenmenin tüm aşamaları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Ortaokul bölümümüzün sınıfları, öğrencilerimizin birbirleriyle etkileşim içerisinde olmalarına özen gösterilerek oluşturulan, öğrenmeyi eğlenceli bir süreç olarak yaşamalarını sağlayan sıcak ortamlardır. Öğrenmenin deneyimle pekişmesini sağlamak için, öğrenim sürecine destek olacak tüm eğitim ekipmanları sınıf ortamında, eğitmenlerimizin gözetiminde çocuklarımızın gelişimi için hazır bulunur.
HEDEFLER:
Öğrencinin çok boyutlu düşünüp yaamla doğrudan ilişkisini ve etkileşimini sağlayacak şekilde zenginleştirilmiş bir ortamda, öğrenme ve öğretme etkinliklerinin öğretmen tarafından organize edilip yönetilmesi esastır. Bu bağlamda dili kullanırken düşünme, organizasyon, analiz etme, transfer vb. öğrenme yaklaşımları kullanılır.
Okulumuz öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına yönelik ilkeler şöyle özetlenebilir:
LGS HAZIRLIK ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ÇALIŞMALAR
ÖĞRENCİ TAKİBİ
VELİ TOPLANTILARI
REHBERLİK:
Program hazırlanırken kişisel – sosyal, eğitsel ve mesleki rehberlik alanları temel alınır. Program tamamen etkinlikler üzerinden yürütülür.
Rehberliğe ilişkin bu alanlar yaygın biçimde kullanılmakla birlikte, program içerisinde hazırlanan yeterlik alanları ve kazanımların birden çok alana uygun olması nedeniyle sınıflamalar yeterlik alanlarına göre yapılır.
Programda yer alan ve yukarıdaki gelişim alanlarıyla ilgili 7 yeterlik alanı şunlardır:
Sosyal Etkinlik ve Kulüp Çalışmaları